dinsdag 17 juni 2003


Zondagavondgedachten


Michiel legt uit hoe je op je handen kunt fluiten. Malmedy – We zaten op zondagavond op het balkon van ons vakantiehuis. De avond was zwoel. We waren wat loom van de lange wandeling, gevolgd door een copieuze maaltijd die rijkelijk was voorzien van spirituele dranken. We kwamen er door in een contemplatieve stemming. Het hogere en het diepere van het leven werd door ons op de weegschaal van onze gedachten geplaatst. Het was een diepe avond. Wij hebben nu eenmaal de gave om over heel veel onderwerpen te kunnen meepraten. Er is maar weinig waarover wij geen mening hebben.
Dat komt natuurlijk door internet. Alles was we willen weten kunnen we daar vinden. Allerlei meningen komen via het web tot ons. ”Ik heb laatst nog een hele boeiende site gevonden,” maakte Michiel ons deelgenoot. ”Ik was aan het surfen op het web, toen ik plots op een heel bijzondere site terechtkwam. Het pakte me meteen. Ik zag foto’s van gevouwen handen en men sprak over een warme diepe fluittoon,” ging hij gedreven verder. ”Het duurde niet lang of ook ik vouwde de handen samen en volgde de instructies van de pagina’s op de voet. Na enige tijd klonk er ook in mijn kamer de warme fluittoon die je krijgt als je op je handen blaast. Het is wonderbaarlijk dat je zelfs via internet kan leren om op je handen te fluiten, merkte hij lachend op. Het verhaal van Michiel werkte zo aanstekelijk, dat ook wij het wilde leren. Het bleek kinderlijk eenvoudig en door de warme avond klonk er al snel een zacht meerstemming gefluit.
Willen jullie het nu ook leren? Klik dan hier maar eens. Veel plezier!



Geen opmerkingen: