maandag 23 februari 2004


Bloot en kleurrijk


Carnaval in DelftDelft – Vandaag keerden Corien & ik terug uit Eindhoven. We hebben met de familie carnaval gevierd. Op onze eigen inmiddels nogal aangepaste manier. Opa’s & oma’s vieren samen met (klein)kinderen op een wat minder vermoeiende manier carnaval dan vroeger. Ik heb daar in twee stukjes op ODD reeds verslag van gedaan. Toch is carnaval niet louter meer een feest dat uitsluitend beneden de grote rivieren wordt gevierd. Ook in Delft vloeit het bier, spuit de confetti over de straten en springen vrolijk geklede figuren hossend in het rond. Daarvoor behoef je de reis naar het zuiden niet te ondernemen. Ik hoorde van vrienden hier dat de optocht dit jaar zeer de moeite waard was.
Ik wed dat er net zulke grote gaten in vallen als in het zuiden des lands”, grapte een Delftse vierder van het feest tegen me. Zij toonde me een foto waarop zij met twee van haar vriendinnen te zien is. Op weg naar een nieuwe feestelijke ontmoeting met andere carnavallers.


Geen opmerkingen: