woensdag 6 oktober 2010

To do

Venetië – Gistermiddag zijn Corien & ik in Venetië aangekomen. We maken de komende dagen een reisje langs een aantal Italiaanse steden. We willen een aantal kunstvoorwerpen zien die ik tot nu toe alleen ken van het auditorium kunstgeschiedenis. Het stond al een tijdje om ons ‘to-do’-lijstje. We beginnen hier in een van de populairste steden ter wereld en laten ons heerlijk rondvaren door Venetië. Verder staan op ons lijstje Verona, de stad van de Casa di Giulietta, het dertiende-eeuwse huis waar Shakespeares tragedie Romeo en Julia zich afspeelde.
Ook Florence, de bakermat van de Renaissance, de stad van Michelangelo’s David en Botticelli’s Geboorte van Venus, staat op het lijstje. We gaan ook naar Siena. Een Italiaanse vriend in Delft raadt ons daar ‘Enoteca I Terzi’ aan, volgens hem een sfeervolle wijnbar met de heerlijkste lokale gerechten. Want ja, alleen van kunst kan een mens ook niet leven. Natuurlijk gaan we ook naar het mooiste plein van Italië: Campo dei Miracoli in Pisa. Ook een paar daagjes naar Rome staan op ons lijstje. Want we blijven terugkomen in de eeuwige stad op de zeven heuvels met de ontelbare fonteinen. Het is dus mogelijk dat ik in de komende dagen een keertje verstek moet laten gaan op ODD. Maar ik denk wel aan jullie.

2 opmerkingen:

Marieke zei

aha, vandaar de vroege kaart voor Biek...
Zullen ook aan jullie denken en zijn vooral helemaaaaaal niet jaloers ;-)
Veel plezier daar!

Anton zei

Veel plezier.., ik ben stikjaloers