vrijdag 8 oktober 2010

Naar Venetië om te trouwen

Venetië – Ik vertel geen nieuws als ik vertel dat Venetië uit meer dan honderd eilanden bestaat. In het centrum fungeren de beroemde kanalen als wegen. Alle transport gaat dan ook over water.
De restaurants en cafés worden bevoorraad via het water, net als de winkels.Hotelgasten moeten ook over water naar hun logeeradres. Maar ook begrafenissen en trouwerijen vervoeren hun gasten via het water.
Veel mensen komen ook speciaal naar Venetië om te trouwen. Het lijkt extra romantisch om hier je huwelijk te laten voltrekken. Corien & ik hebben in de afgelopen dagen dan ook diverse stellen gezien die hier in de echt werden verenigd.
We zagen ze bij de duiven op het Piazza San Marco, maar ook in de gondels. We zagen zelfs een gondel waarin niet alleen het aanstaande echtpaar werd vervoerd, maar het huwelijk ook daadwerkelijk werd voltrokken. Als je het leuk vindt om als kersvers echtpaar de wereld over te gaan, raad ik je aan hier te trouwen. Toeristen beginnen massaal plaatjes te schieten van een huwelijksvoltrekking in Venetië. Ik dus ook

Geen opmerkingen: