donderdag 25 februari 2010

Samen met Pechtold


Helmond – De laatste maanden voer ik actief campagne voor D66. Ik sta nummer 10 op de lijst in Helmond. Afgelopen maandag was de politiekleider van D66, de heer Pechtold, op uitnodiging van onze fractie in Helmond om de groene campus te bezoeken. De groene campus is een school in geheel nieuwe stijl (MBO opleiding gefocust op food, automotive etc.) die helemaal aansluit met de landelijke campagne van D66: investeren in innovatieve opleidingen. Voor deze gelegenheid waren selecte gasten uitgenodigd. Het werd daardoor een intieme aangelegenheid. Na een rondleiding op de campus hielden de Helmondse lijstrekker van D66 en Alexander Pechtold een speech. Naderhand was er natuurlijk gelegenheid voor vragen. Ook al durfde ik eigenlijk niet, toch stak ik als tweede mijn hand op en vroeg hem naar oplossingen voor de problemen op de universiteiten (te veel studenten, te weinig ruimte, kwalitatief minder goede leraren en natuurlijk het probleem rond de studiefinanciering). Na deze vragenronde moest Pechtold eigenlijk meteen weer gaan. De koningin wachtte immers op hem. Gelukkig was er nog wel tijd voor één drankje. Ik was redelijk ontevreden met het antwoord dat ik had gekregen en had eigenlijk wel meer vragen.

In gesprek met Alexander Pechtold.

Ik begon onderweg naar de lounge dus toch stiekem een gesprek met hem. Uiteindelijk mondde dit uit in een discussie waarbij zich een cirkel van geïnteresseerden om ons heen verzamelde. Het zal er misschien ook raar uit hebben gezien: een meisje van 20 heftig in discussie met de politicus van het jaar. Uiteindelijk moest hij toch echt gaan. Eerst wilde hij nog wel met mij en de andere jongeren van de partij op de foto. Zijn woorden: "ja foto, maar dan met deze jongedame erbij." Ook al had ik het eigenlijk niet gedurfd, ik ben toch erg blij dat ik de stoute schoenen aan heb getrokken en toch kritische vragen heb kunnen stellen.

Jongeren van D66 Helmond samen met Alexander Pechtold.
Intussen gaan de voorbereidingen voor de verkiezingen van drie maart gaan gewoon door. Dat betekent nog een aantal uren in de kou flyeren, debatten bijwonen en pennen uitdelen. Maar het is supergezellig en ik kijk uit naar een spannende uitkomst. Volgende week woensdag komen we weer bij elkaar. Ik heb vertrouwen in de uitkomst.

Een bijdrage van Marlotte

3 opmerkingen:

Saskia zei

Wouw, Marlotte, goed hoor!

Neeltje Johanna zei

Zo Marlotte! Jij bent lekker bezig! Je heb jezelf op deze wijze goed geprofileerd! Goed joh!!!!

Anoniem zei

dankjulliewel! al sta ik niet op nummer 10 maar op nummer 16, lijst 10.
groetjes,
marlotte