zaterdag 13 februari 2010

Niet op zon- en feestdagen

Hazerswoude-Rd – Er is toch wel veel variatie in ons Hollands ontbijt. Door de week maakt ieder zijn eigen ontbijt klaar. Meestal moet dat vlug gebeuren. Zo zie ik hier thuis de variant van melk of kwark met een soort cornflakes. De ander heeft liever een cracker met vlees of kaas, maar ik zie ook nog wel eens een boterham gebakken worst in de keuken. Hoewel ik persoonlijk het uitgebreide Engelse ontbijt bijzonder kan waarderen, heb ik daar normaal geen tijd voor. Ik heb ook het vermoeden dat ik dan problemen met de weegschaal ga krijgen.

De rest van het zin vindt dit een saai ontbijt. Wat eet jij 's morgens?

Dus is mijn favoriete ontbijt: twee bruine boterhammen, 1 belegd met twee speculaasjes en 1 belegd met kokosbrood. Ik moet toegeven dat ik de enige ben in de familie die zo ontbijt. De anderen vinden dit maar een bijzonder saai ontbijt. En voor de zondag, de enige dag in de week dat we nog wel eens met z’n allen een brunch gebruiken, blijven de speculaasjes en andere zoetigheden in de kast staan. Dan genieten we van heerlijke vers gebakken broodjes met diverse kaas en vlees soorten.

Een bijdrage van Martien

Doe ook mee en maak een plaatje van je ontbijt of lunch. Toon ons jouw favoriete sneetje, sandwich of bordje pap.