woensdag 3 februari 2010

Het ontbijt van Karsten


Karsten aan het ontbijt.Stiphout – Aan het begin van deze week vroeg ik: hoe ziet jouw boterham er ’s morgens uit? Afgelopen zondag kon ik zelf het eerste antwoord op deze vraag fotograferen. Kleinzoon Karsten eet ’s morgens een bordje Brinta. Het geeft hem de nodig energie om de dag te beginnen. Wist je trouwens dat Brinta een acroniem is voor breakfast instant tarwe. Het is eigenlijk niet meer dan gemalen tarwe met een beetje zout. Beetje warme of koude merk melk erbij – eventueel nog wat suiker - en klaar is kees. Het is een simpel ontbijt. Ook makkelijk klaar te maken voor ouders. Karsten kent overigens ook wel een variant. Als oma Corien op bezoek is, ziet hij dat muesli ook een mogelijkheid is. Op de adressen waar Corien & ik met enige regelmaat logeren, is altijd muesli voorradig.
Het ontbijt van Karsten.



Als Karsten zijn oma ziet smullen wil hij ook wel eens iets anders. Hij kiest niet voor exclusief muesli, maar maakt een mix van muesli en andere ontbijtgranen. Ik weet niet of dat al in de handel is. Mocht dat niet het geval zijn dan is dat een gat in de markt. Ik heb andere kleinkinderen het namelijk ook zien doen. Dan brengt me weer bij de vraag: hoe zit jouw ontbijt er ’s morgens uit? Maak een plaatje en stuur hem naar ODD.

Geen opmerkingen: