donderdag 16 oktober 2008

Verleiding in het paradijs

C’an Pastilla – De Amerikaanse schrijfster Getrude Stein nodigde haar Engelse collega-schrijver Robert Graves indertijd uit voor een verblijf bij haar op Mallorca. Ze schreef hem:” Als je het paradijs kunt verdragen, kom dan naar Mallorca.” Met hemels genoegen verdragen Corien & ik nu dit mediterrane paradijs. Oktober is de ideale maand voor vakantie op dit Spaanse eiland van licht en pracht. Het is een ideale vakantieplaats waar het leven nog in een plezierig tempo verloopt. We kunnen ons hier met hart en ziel zorgeloos ontspannen. Op de foto zie je ons hotel aan de overkant van deze kleine baai. ’s Morgens drinken we op het terras voor onze kamer ons eerste kopje koffie en ’s avonds zien we daar de zon wegzakken achter de horizon van de Middellandse zee. Pas als de zon is verdwenen zoeken we het restaurant op. Net als vorige maand in Porto at ik ook in dit aardse paradijs hemelse vis. Ik maakte kennis met een eenvoudig visgerecht met een prachtige naam: ‘cassola de pescador’, een combinatie van verschillende vissoorten, pijnboompitjes, rozijnen en saffraan. Dit is een paradijs waar ik me onbekommerd laat verleiden.

Geen opmerkingen: