maandag 27 oktober 2008

Geen pepernoot


Palma – In het land van Sinterklaas zou je nu toch al het een en ander moeten merken. Rond 18 november komt de Goedheilig man immers al weer aan in Nederland. De boot moet inmiddels wel zijn volgeladen met pakjes en de Zwarte Pieten hebben hun veelkleurige pakken natuurlijk al weer uit de kast gehaald.

Vanmorgen zag ik een luchtig geklede man een decoratiestuk bestuderen dat schuin tegen een boom stond
Toen ik vanmorgen van achter mij kopje koffie uit het raam van een restaurant vanaf de eerste etage naar beneden keek, zag ik een luchtig geklede man een decoratiestuk bestuderen dat schuin tegen een boom stond. Natuurlijk dacht ik onmiddellijk aan het sinterklaasfeest. “De feestverlichting komt weer te voorschijn”, merkte ik vrolijk op tegen Corien. Mijn echtgenote roerde bedachtzaam in haar kopje koffie. Ze had me niet gehoord, want ze maakte een compliment aan het adres van de bakker over de versheid van haar croissantje.

In het thuisland van Sint Nicolaas geeft men geen pepernoot om zijn verjaardagsfeest
“Dat zijn de zelfde jongens die nu al de zakken met pepernoten staan te vullen”, ging ik enthousiast verder. Nu pas keek Corien naar me op. Ze schudde haar hoofd en wees verder de straat in. Nu pas zag ik dat even verder mensen van de gemeente Palma met hoogwerkers in de weer waren. Ze spanden stroomdraden en hingen decoratiestukken aan staaldraden tussen de bomen. Toen pas besefte ik dat niet de sinterklaasverlichting, maar de kerstverlichting werd opgehangen. In het thuisland van Sint Nicolaas geeft men geen pepernoot om zijn verjaardagsfeest. Men is alleen maar in de weer met de Kerstman.

Geen opmerkingen: