woensdag 1 oktober 2008

Net onder de drie

Delft – Ik schreef het al eerder, het wordt steeds moeilijker om een omfietswijn te ontdekken. Zijn er dan geen lekkere wijnen meer in de reclameacties van de winkels? Zeker wel! Deze week viel weer een foldertje van AH in de bus met heerlijke wijnen. Allemaal aanbevolen door Harold Hamersma, Huibrecht Duijker en Nicolaas Kleij in hun verschillende wijngidsen. Ik zag de Château Camplong Corbières. Een heerlijke Franse wijn die ik graag drink. Deze week van €4,69 naar €3,69. Ik zag diverse Chileense wijnen van Aliwen. Ook al een euro goedkoper van €4,99 naar €3,99. Ik heb ze maar eens flink ingekocht. Toch kan ik ze niet het etiket omfietswijn geven.


De Dominio de Fontana. Merlot of Tempranillo Deze week van € 3,99 naar €2,99.

Die mag volgens de mij zelf opgelegde strenge normen niet duurder zijn dan €3. Maar als ik binnenkort een feestje had dan wist ik het wel. Toch vond ik nog een wijn die dankzij de reclameactie nog net onder de magische drie eurogrens dook en zo tijdens een korte plechtigheid in de winkel het felbegeerde omfietswijnetiket kreeg omgehangen. Het is de Dominio de Fontana. Van €3,99 is die deze week €2,99 en dus met een marge van 1 cent nog net een omfietswijn. Je hebt van deze Spaanse wijn Merlot en Tempranillo. Ik geef de voorkeur aan de laatste, omdat die zo heerlijk smaakt bij mijn pastagerechten. Maar ik ken ook wijnliefhebbers die het daar hartgrondig mee oneens zijn en graag de Merlot drinken. Ik zou zeggen fietstassen leegmaken en allebei dan maar ruimhartig inslaan.

Een aantal lezers van ODD/OG is gratis abonnee op het ODD-Wijnalarm. Dat betekent dat je een mailtje krijgt als er een omfietswijn is te halen. Wil jij ook een ODD-Wijnalarm? Meld je dan hier

Geen opmerkingen: