maandag 13 augustus 2007

In een deuk


Delft – Energieleverancier Eneco doet haar klanten elk jaar een scheurkalender cadeau. Ons exemplaar hangt op het kleinste kamertje. Het eerste jaar vond ik de grappen er op nog wel vaag leuk. Nu lees ik ze niet meer. Ik vind de grappen een belediging voor mijn intelligentie. Daardoor is de kalender vaak dagen achter.

Ha ha ha ha.

Corien legde het blaadje van zondag vanmorgen bij me op tafel.
“Plaats die maar op ODD”, zei ze er bij.
Mijn wenkbrauwen gingen maximaal omhoog. De grap was misschien leuk toen hij in 1885 voor het eerst werd verteld. Maar na enkele duizenden keren in diverse varianten te zijn verteld, is de humor wel verdwenen.
Corien zag mijn blik en zei: “Het is de favoriete mop van mijn oudste zus. Als zij hem vertelde, lag ons hele gezin in een deuk”.
“Ik zou dat liever geheim houden”, mompelde ik
“Doe het nu maar”, drong Corien aan.

Geen opmerkingen: