Bavaria te enthousiastLieshout – De Brabantse bierbrouwer Bavaria prijst zichzelf te enthousiast aan en weerkundige Piet Paulusma stopt in een tv-spotje ‘op een onstuimige manier' een grote hoeveelheid bier in z'n winkelwagentje. Dat is althans de mening van de Reclame Code Commissie. De Stichting Alcoholpreventie STAP klaagde over de reclameacties van Bavaria en de commissie stelt hen in het gelijk. In korte tijd heeft de commissie de bierproducent driemaal op de vingers getikt. Het begon met de reclame van afgelopen zomer waarmee studentenverenigingen eerstejaars konden lokken met een bon voor een gratis biertje van het Brabantse merk. Dat was helemaal fout. De commissie vindt dat er dan geen sprake meer van zelfregulering is. Dat moet wel bij een drankje met alcohol. De derde keer stond de naam Bavaria iets te duidelijk op de shirts van voetbalclub Vitesse. Hoewel het ging om reclame voor de malt, met een alcoholpercentage van slechts 0,05 procent, ging het de commissie toch te ver. De naam Bavaria is volgens hen te duidelijk verbonden met de – alcoholhoudende – bieren van de Brabantse brouwer. De kritiek op de studentenreclame vindt Bavaria terecht. ”Dat kan wel wat zorgvuldiger,” vindt een woordvoerder. De andere berispingen vind hij onterecht. ”Paulusma koopt bier aan, hij drinkt het niet,” zegt hij. En dat voor de zaak met Vitesse heeft hij maar een woord. ”Ongelooflijke flauwekul,” zegt hij. Dat zijn trouwens twee woorden. ”We prijzen malt aan, dat heeft een lager alcoholpercentage dan een rotte banaan”. Daar heeft hij gelijk in, maar rotte bananen kan ik in de sportkantine niet kopen. |
Room with a view in New York
6 maanden geleden
Geen opmerkingen:
Een reactie posten