vrijdag 15 november 2002


Snoepje van de week


Wenen – In Oostenrijk wordt de eerste bh ter wereld op de markt gebracht die geheel van chocolade is gemaakt. Het zoete kledingstuk gaat £100 per stuk kosten en is een ontwerp van designer Reinlinde Trummer. Volgens haar zijn de chocobra’s geweldig populair. Ze kan de vraag nauwelijks bijbenen. ”Ik heb deze week tientallen orders binnen gekregen van de winkels. Maar omdat het wel enige tijd kost om een chocobra te maken, kan ik de vraag nauwelijks bijhouden”. Zou zo'n kledingsstuk nu niet smelten vroeg ik me onmiddellijk af bij de start van de campagne.

Heeft dit iets met chocolademelk te maken?

”Je kunt de bra’s gewoon oppeuzelen, maar ze zijn gemaakt van een speciaal soort chocola. Ze smelten dus niet op het ‘verkeerde’ moment”, verzekerde Reinlinde. Voor het maken van een exemplaar heeft ze een week nodig. Het echte maken kost haar maar twee dagen, maar het drogen kost erg veel tijd. Er gaat ongeveer twee kilo chocolade in een bh zitten. De chocolade kan tamelijk hoge temperatuur verdragen. De meeste mensen kopen de bra als een cadeautje. ”Zou het de vervanging van de chocolade letter kunnen worden”, wil ik wel weten. Reinlinde lacht: ”De meeste chocobra’s worden gekocht als cadeau voor een huwelijksfeest.”
Ik kan me geen zoeter start van een huwelijksnacht bedenken.