zaterdag 9 november 2002

Nieuws over de zusjes


Nienke gaat tot op de bodem.Eindhoven – Ik ontving van de week post uit de Brabantse lichtstad. Kleindochter Nienke stuurde me een berichtje:
”Kinderen die moeilijk eten? Mij hoor je bijna nooit klagen over het eten. Meestal gaat het er zo in. Soms schatten pappa en mamma niet goed in hoeveel ik wil. Dan eet ik gewoon alle restjes uit de pan! Op de peuterspeelzaal was ik met het theeservies aan het spelen toen mamma mij kwam halen. Ik wilde eigenlijk nog even blijven spelen. Maar toen mamma beloofde dat we thuis uit mijn eigen theeservies echte thee gingen drinken, wilde ik wel naar huis! Het is veel lekkerder, die thee uit mijn eigen potje en kopje. Maar na dat theepartijtje moest ik natuurlijk wel alles afwassen. Daar was ik een uur zoet mee, wat mamma wel prettig vond, geloof ik!” Aldus m’n oudste kleindochter.




Dieuwertje is een vliegertje.Haar zusje Dieuwertje kan nog niet praten, laat staan een mailtje versturen. Maar ook over haar heb ik wat nieuws. Moeder Saskia schreef vanuit Brabant het volgende:
”Wat gaat het toch weer snel! Zo'n klein baby’tje was ze en nu wil ze al hele tijden haar hoofd ophouden om alles beter te kunnen bekijken. En spelen in de box vindt ze geweldig. Ze pakt al heel gericht de ringen vast en ook probeert ze zich om te draaien. Bij mij in bed draait ze zich al op haar zij: want daar is die borst waar je zo lekker uit kunt drinken! En verder: lachen! De meeste tijd zie en hoor je haar lachen. Behalve als ze een vieze broek heeft: die moet meteen schoon. En als ze moe is, laat ze dat ook duidelijk merken. Handig toch?!”

Geen opmerkingen: