zondag 3 maart 2002

Wim de Bie schrijft geen schoolkrantje


Klik voor grotere advertentie Den Haag – In de Volkskrant zag ik deze advertentie staan. De VPRO prijst daarin de digifrisse commentaren van Wim de Bie op de actualiteit aan. In het NRC vond ik een royaal interview met De Bie. Daarin vertelt hij handenwrijvend aan redacteur Marcel Haenen: “Vanaf nu kan ik in totale vrijheid mijn eigen schoolkrantje maken”. Dat klinkt heel aardig. Het is alleen niet waar. Een redacteur van een schoolkrantje adverteert niet in landelijk dagbladen voor z’n schrijfsel en een interview in het NRC zit er ook niet in. Maar ach een kniesoor die daar over valt. Als ik het artikel goed begrijp is alles mogelijk. “Het komische moet de overhand hebben”, belooft De Bie. Ik zal met plezier zijn “snelcolumnisme” gaan volgen.

Lees het zelf in het NRC

Geen opmerkingen: