vrijdag 4 januari 2002

Niet knoeien met koeien & cows
Delft – Iedereen die wel eens een bezoek bracht aan ons, kent de vitrine met (antieke) Delfts blauwe en andere koeien. Maar ik ben niet de enige die het boeiende beesten vindt. Er zijn hele steden aan verslingerd. De binnensteden van allerlei metropolen worden opgesierd met een echte koeienparade. Trouwens ook andere dieren lenen zich voor een dergelijke parade. Bij ons bezoek aan Toronto zagen we een uitgebreide verzameling elanden in het centrum van deze wereldstad. Enkele honderden mooses hadden een plaatsje gevonden in het centrum van de Canadese stad. Door locale artiesten opgesierd aan de hand van een thema. Heel bijzonder en heel fraai. Ik maakte er een grote stapel foto’s van.
Met koeien is het net zo. Er waren koeienparades in o.a. Nederlandse, Zwitserse en Amerikaanse steden. Deze zomer komen de koeien naar Londen. De ontwerpen variëren van black-cabs, double-decker buses, de beroemde “Beefeaters”, punk, Cool Britannia en de allerlaatste pop-art ontwerpen. Misschien kan ik m’n eigen collectie ook weer eens uitbreiden. De koeien in Londen komen in de City en West End en wellicht ook in de Underground.
Nu zal ik mijn reisplannen toch weer moeten aanpassen en ook in de zomer naar Londen moeten reizen om de koeien te zien.

Klik naar de koeienparade

Klik naar alles wat je altijd al wilde weten over koeien, maar niet durfde vragen

Geen opmerkingen: