zondag 27 januari 2002

Nienke’s woordenschat


Helmond - Afgelopen donderdag pasten wij op Benthe en op vrijdag pasten we op allebei onze kleindochters. Vrijdagmorgen haalde ik Nienke op in Eindhoven. Terwijl we naar Stiphout reden showde Nienke mij haar woordenschat. Ze noemde op wat ze zag. "Bus" of "Auto", want er is een verschil. "Opa sturen" en "Nienke rijden", ook hier is een verschil. Onderweg kreeg alles de juiste naam. "Bomen" en "Dak" of "Fiets" en "Huis". We gingen naar "Oma toe" en natuurlijk ook naar "Benthe toe". Eenmaal aangekomen in Stiphout kregen oma en Benthe een dikke zoen en ging Nienke verder met het benoemen der dingen. "Stoel" en "Drinken". "Bank" en "Eten". Toen ze bij mij op schoot klom, ontwaarde ze mijn zijden stropdas, waar ik vorige zomer in Londen £30 voor neerlegde. Ze greep de das beet, gaf een flinke ruk en zei: "Touw".

Geen opmerkingen: