zaterdag 19 januari 2002

Advies voor nieuwe ouders
Delft – Nieuwe ouders krijgen van vele kanten advies. Van andere nieuwe ouders en van ervaren ouders. Van buren, van vrienden, broers en zussen, van ooms en tantes en natuurlijk niet te vergeten oma’s & opa’s. De adviezen gaan over grote en kleine zaken. Een voorbeeld:
“Laat je kindje niet huilen, hiervan raakt het alleen nog meer van streek en zal het moeilijker in slaapvallen”.
“Wat moeten we dan doen?”
“Even knuffelen en wiegen heeft waarschijnlijk meer resultaat. Het geeft jou en je kindje een tevredenen gevoel”..
”Bedankt voor de tip. Ik denk er over”.
”Neem je kind eventueel bij je in bed. Ik ken heel wat ouders die hier voor kiezen. Als het kindje in slaap is gevallen, kun je het voorzichtig in het ledikantje leggen”.
“Daar kijk ik toch wel een beetje raar tegen aan”.
“Ach, het is maar waar je woont. In Japan bijvoorbeeld is het heel gewoon dat je kindje bij je slaapt”
”Ik ben bang dat ik er op ga liggen”..
”Ben je gek, dat zal heus niet gebeuren”.
“Tenzij je natuurlijk dronken of stoned bent”.
En zo kan je nog pagina’s lang door gaan. Het zijn net bakerpraatjes. Op internet kun je daar ook heel veel van vinden.

Klik naar bakerpraatjes.

Geen opmerkingen: