zaterdag 19 november 2011

Nooit alleen drinken

Delft – Vanavond mag ik een glaasje extra drinken. Daar heb ik een goede reden voor. Ik heb namelijk bezoek en als je in gezelschap drinkt, mag het een glaasje meer zijn. Ik verzin dat niet. Ik heb het geleerd van mijn vaste slijter De keus van de drank wordt vaak bepaald door het eten dat er bij wordt geserveerd. Dat is over het algemeen wel een goed idee. Maar er is nu een app die begrijpt dat drank ook heel goed gekoppeld kan worden aan muziek. Muziek en drank horen ook bij elkaar. Klik even op deze app en krijg een gratis advies. Tik de naam in van de artiest waar je naar luistert in en je krijgt een dranksuggestie.
Soms krijg je wel een bizar advies. Als ik Miles Davis intik, krijg ik als keuze: “The Miles Davis” 1 oz Heroin Serve neat. Stir slowly. Garnish with salt. Ik denk dat ik dat maar over sla. Ik probeer Louis Armstrong. Nu is het advies 1 bottle red wine, serve at room temperature. De app houdt niet van glazen. Het suggereert graag een hele fles te drinken. Kennelijk is het programma er van overtuigd dat sommige muziek niet nuchter is te verteren. Anders kan ik niet uitleggen dat mij wordt gesuggereerd om 1 bottle Gin te combineren met 1 bottle Worcestershire sauce nadat ik de naam van Paul de Leeuw had ingetikt.

Geen opmerkingen: