dinsdag 1 november 2011

Een voorproefje

Delft – Afgelopen vrijdagnacht zwierf ik door Delft samen met 2500 kunstliefhebbers van museum naar galerie en vandaar weer naar een museum. Alle deelnemers aan de museumnacht waren toegerust met een halssnoer met drie knipperende ledlichtjes. Dat gaf een mooi effect, maar gelukkig kon je het ook uitzetten, want na enige tijd knipperend te hebben rondgelopen, wil een mens ook wel weer eens onopvallend ergens naar binnen kunnen glippen. Er was veel te zien. In de Van de Mandelezaal van het Prinsenhof werd een modeshow gehouden. Het was aan mij niet zo besteed, maar aan het aantal bezoekers te zien, was het een succes. Voor kinderen was het erg leuk in het Legermuseum. Daar kon je een route lopen door een heus spookhuis. Maar omdat ik geen kinderen bij me had, liet ik dat ook maar voorbijgaan. Bij HYPO Kunstsupermarkt was het tijdens de nacht erg gezellig. Er waren ook hier veel bezoekers. Zij konden op de tonen van lekkere muziek meewerken aan een ‘kunstwerk’. Het was bedoeld als hommage aan de Delftse beeldend kunstenaar Jan Schoonhoven. Hij is vooral bekend geworden door zijn monochrome witte reliëfs. Hij gebruikte daarvoor ribkarton, papier-maché en closetrollen op een triplex ondergrond. Het werk was te zien op vele tentoonstellingen in binnen- en buitenland. In Hypo deed men het met papier. Het resultaat zal binnenkort te zien zijn op een tentoonstelling. Op ODD alvast een voorproefje

Geen opmerkingen: