maandag 30 augustus 2010

Dip & Dap in Mierlo-Hout


Mierlo-Hout – Gistermiddag vierden we in Stiphout het verjaardagsfeestje van Saskia. Daarvoor hadden Bob & Saskia zaterdagmiddag al de taarten in huis gehaald. Op zondagmorgen ontdekte Karsten een prachtige taart voor zijn komende verjaardag. Dat duurt nog wel even, maar belangrijke beslissingen werpen hun schaduw ver vooruit. Karsten nam zijn besluit in het centrum van Mierlo-Hout. Terwijl Bob & Saskia bezig waren met de voorbereidingen voor het feestje, wandelden Corien & ik over de Braderie in het hart van dit dorp vlak bij Helmond. Het was er niet zo erg druk en we hadden dus alle gelegenheid om de standjes en kraampjes op ons gemak te bekijken. Zo kwamen we ook bij de kraam van Marie-Louise. Zij is de koningin van haar eigen Taartpaleis en stond achter een kraam met verrassend mooie producten van haar bakkunst. In de kraam van het Taartpaleis ontdekte onze kleinzoon een taart met daar op twee jonge giraffen.

Hij herkende de beesten direct. Het zijn Dip en Dap, twee jonge goedlachse giraffen met lange nekken en knokkelige knieën. Het zijn de hoofdpersonen van de Dip & Dap boekjes en animatiefilmpjes. Marie-Louise vond het enthousiasme van Karsten voor een van haar taarten wel leuk. Er stond trouwens nog veel meer moois en lekkers in haar kraam. Van bruidstaart tot cupcakes. Het stond er allemaal. “Je kunt bij mij taarten en cakejes bestellen voor elke gelegenheid is. Of het nu een geboorte, een huwelijk of een verjaardag is. Ik pas het voor elke gelegenheid aan”, beloofde ze ons. Als het aan Karsten had gelegen hadden we de Dip & Dap taart meteen meegenomen. Ik volstond met een visitekaartje van Marie-Louise. We moesten snel haar huis want daar stonden andere lekkere taarten te wachten. Dip & Dap moeten nog even geduld hebben.

3 opmerkingen:

Neeltje Johanna zei

Het ziet er lekker uit, maar is het ook echt eetbaar? Welke ingredienten zitten er in?

webbeheerder zei

Het is helemaal eetbaar en volgens Marie-Louise ook erg lekker.

Athina zei

Beste Opa van Nienke, uw kleindochter Nienke kan er ook wat van hoor. Toen ze een tijd geleden bij mij logeerde heeft ze samen met haar vriendin Melina een echte taart met fondant gedecoreerd. Ze is een natuurtalent hoor!
U kunt de taart via deze link bewonderen:

http://verleidelijketaarten.hyves.nl/album/52245931/Workshop_kinderen/R2iyvXVK/fotos/1005554298/0/TAWW/

Het is mijn hobby en ik heb deze Hyves (http://verleidelijketaarten.hyves.nl/)
aangemaakt om ervaringen met andere taartendecorateurs uit te wisselen. U kunt er nog meer fondanttaarten en cupcakes zien die ik zelf gemaakt hebt.

Toen de logeerpartij was afgelopen heeft Nienke de taart mee naar huis genomen en ik kan u vertellen: ze was SUPER trots. En terecht.

Hartelijke groet,
Athina uit Eindhoven