zondag 1 februari 2009

Verslavend


Delft – Voetbal is verslavend. Niet voor iedereen, maar wel voor heel veel mensen. Mannen en vrouwen, jong en oud. We zitten massaal elke zondagavond om zeven uur voor de buis om de verslagen van de wedstrijden in de eredivisie te volgen. En ook al kom je weinig in het stadion, iedereen heeft wel een favoriete club. Voor ons is dat PSV. Het is dus niet zo gek dat AH, in navolging van supermarkt Plus, nu ook voetbalplaatjes cadeau doet bij de boodschappen. Die van de Plus zijn aan mij voorbij gegaan. Ik kom daar nooit. Bij die andere grootgrutter kom ik wel en dus kreeg ik de plaatjes cadeau bij mijn boodschappen.

Mijn verzameling tot nu toe. Het is nog niet indrukwekkend.

En wat doe je dan? Je koopt ook het album want – ik zei het al - voetbal is verslavend. Als jongen verzamelde ik ooit de voetbalplaatjes van Panini. Ik heb ze nog steeds. Het zijn een soort pasfoto’s van de spelers. Recht van voren gefotografeerd met een gekleurde lijst eromheen, met daarin de naam van de speler en de club. Ook mijn dubbelen heb ik nog allemaal. De plaatjes van AH zien er anders uit. Het zijn actiefoto’s. De voetballers rennen over het veld met de bal aan de voet. Het zijn mooie foto’s waarop de achtergrond is vervaagd en het gras onwaarschijnlijk groen is gemaakt. Het album telt 270 lege vakjes. Het zal nog moeilijk worden om die allemaal te vullen. Ik heb dus hulp nodig!

Geen opmerkingen: