zaterdag 17 januari 2009

Ze heeft gezelligheid nodig


Stiphout – Bij het zien van deze foto zal je ongetwijfeld denken: "Het moet niet gekker worden". Ik snap dat wel want op de foto zie je dat onze labradors tegenwoordig tijdens het uitlaten worden vergezeld door Djali onze (gast) dwerggeit. Je vraagt je natuurlijk af: wat moet Els met een geit?

Els met twee honden en een geitje.FOTO: AD

Eigenlijk is Djali tijdelijk onder de hoede van onze dochter Marlotte. De pleeggeit woont in ieder geval tot halverwege maart dit jaar bij ons. In maart wordt de nieuwe musical/theaterproductie door de leerlingen van het Dr. Knippenbergcollege uitgevoerd. Dit jaar is gekozen voor "De Klokkenluider van de Notre Dame ". Je weet wel het boek dat Victor Hugo (ook bekend van Les Misérables) in 1831 schreef over de liefde van de gebochelde klokkenluider Quasimode voor de beeldschone zigeunerin Esmeralda. De leerlingen van het Dr. Knippenbergcollege voeren het uit compleet met dans, toneel, liederen en een eigen orkest uit.

Zigeunerin Esmeralda in de persoon van Marlotte  verzorgt haar geitje. FOTO:AD

Marlotte vertolkt de rol van het zigeunermeisje Esmeralda en die werkt nu eenmaal met een leuk geitje. Vandaar ons pleeggeitje.
Ik heb al heel wat meegemaakt, maar uitgerekend de dag voor Kerst werd geitje Djali bij ons thuis afgeleverd. Of papa op kerstavond maar even met een spoed een hok in elkaar wilde timmeren. De eigenaar, die het geitje afleverde, verzekerde me dat zij niet hoger dan 80 cm zou springen. Hij had gelijk.

Djali is een lief en aanhankelijk geitje, maar kan moeilijk alleen zijn. FOTO:AD

Tenminste in de eerste dagen waarin het diertje veel werd uitgelaten, viel het springen reuze mee. Ik moest echter al snel de omheining verhogen tot 140 cm. En zelfs dat bleek nog niet hoog genoeg. Marieke, op de hoogte gebracht door haar zus en onze buurvrouw Annelies, meldde me vanuit Eindhoven dat er een prachtige geitje door de straat stapte. Annelies kende mijn mobiele nummer niet en had gevraagd of haar zus mij even wilde inseinen dat ons geitje aan de wandel was gegaan. Djali is een lief en aanhankelijk geitje, maar kan moeilijk alleen zijn. Ze heeft gezelligheid nodig. Maar ach, dat geldt voor mij ook.

Een bijdrage van Ad

Geen opmerkingen: