woensdag 14 januari 2009

Kerstkindje Dania


Stiphout – Iedereen weet hoe gul mijn moeder is. Ze koopt en geeft graag cadeautjes. Ze heeft bovendien een voorkeur voor grote en dure cadeaus. Dat bewees ons mam weer op Eerste Kerstdag vorig jaar. Het cadeau dat ze nu voor ons hele gezin had aangeschaft, was niet alleen groot en duur, het was bovendien heel bijzonder. Onze hele club stormde op die Eerste Kerstdag naar buiten toen ik met het presentje voor de deur stond. Het cadeau is namelijk een paard!

Dania is een zesjarige merrie.

Samen met de vorige eigenaar was ik met het dier in een trailer naar ons huis gekomen. Het is een Poolse warmbloed die luistert naar de fraaie naam Dania. De zesjarige merrie is bovendien een schimmel. Nu is ze nog helemaal grijs met veel zwart, maar ooit wordt ze waarschijnlijk helemaal wit.
We hebben haar nu paar weken, maar omdat het de laatste tijd altijd vriest, heb ik haar nog niet in de bak bereden, want die is bevroren. In de bossen ging het nog net. Toen daar uiteindelijk overal sneeuw lag, kon ik helemaal niks meer.

Ik beschouw haar als ons kerstkindje.

Ik ben dus maar gezellig met Dania en mijn moeder met de twee honden gaan wandelen. Daar maakte mijn moeder deze foto. Ik beloof dat ik nieuwe foto’s opstuur naar ODD, zodra ik in de bak terechtkan met Dania. Dat worden foto’s ‘in-vol-ornaat’.
Maartje en mam hebben inmiddels ook op Dania gezeten. Het is echt een superlief paardje. Ze doet alles wat je vraagt en ik beschouw haar als ons kerstkindje.

Een bijdrage van Marlotte

Geen opmerkingen: