zondag 27 juli 2008

Water & Tuin


Nuenen – Gisteren bezochten Ad & Els, Maartje en Marlynn en Corien & ik de 15de editie van de ‘Bloem & Tuin’. Volgens de programmagids die we bij de ingang kregen is het het grootste tuinevenement van de Benelux. Een stelling die ik niet zal bestrijden. Maar over de naam van het evenement heb ik wel een opmerking.

De hoveniers en tuinarchitecten gebruiken veel waterdecoraties.

Ik stel voor de volgende keer dat het wordt georganiseerd op Landgoed Gulbergen aan de Schoutse Vennen in Nuenen te spreken van ‘Water & Tuin’. Natuurlijk zijn er volop bloemen te zien, maar het viel me op dat water tegenwoordig wel een heel grote rol speelt in de tuin. De hoveniers en tuinarchitecten die deelnemen aan het jaarlijkse evenement hadden tussen de kleurige bloemen, exotische groene planten, exclusieve tuindecoraties en tuinmeubelen erg veel aandacht voor (zwem)vijvers, watervallen, beekjes, fonteinen en allerlei andere decoraties waarbij water een belangrijke rol speelt.

Samen met mama Maartje wilde Marlynn het wel onderzoeken.

Het was met name voor de jongste telg in ons groepje een extra attractie om al dat water van dichtbij te bewonderen. Het leverde op de tuinbeurs op landgoed Gulbergen plezier op maat op voor Marlynn. Ze was bijzonder onder de indruk van de fontein die gekleurde straaltjes water te voorschijn toverde. Samen met mama Maartje en oma Els wilde ze dat wel van dichtbij bekijken en onderzoeken.

Geen opmerkingen: