donderdag 10 juli 2008

Familiefoto


 De fotograaf van De Loop maakte onbedoeld een familiefoto tijdens het concert. Op de foto zie je Maartje op haar bugel en op de achtergrond basgitarist Jolijn. Linksachter zie je helemaal in het donker het koppie van Ad  boven zijn Yamaha stage-piano uitsteken.Stiphout – Ik doe graag mee aan een concert. Zeker als het plaatsvindt voor een uitverkocht zaal. Het wordt allemaal nog leuker als ik dan ook nog kan samen spelen met mijn dochters Jolijn en Maartje. Bovendien was het een kwalitatief erg goed concert. Het vond afgelopen zaterdag plaats in een afgeladen Multifunctioneel Centrum in Stiphout. De slagwerkgroep van de Stiphoutse fanfare De Vooruitgang stond die avond onderleiding van Rob van der Sommen. Dit concert was een vervolg op het slagwerkconcert dat twee jaar geleden – met toen Jolijn op basgitaar en ik op piano/toetsen – ook al zo’n groot succes was. Ik was toen gevraagd als ondersteuning van het onderdeel ‘the Blues Brothers’. Dit jaar was de slagwerkgroep nog ambitieuzer. Jolijn deed op de basgitaar bijna op alle stukken mee. Ik deed ook weer mee, maar moest dit keer heel wat lastige muziekstukken spelen tijdens het concert. Dit jaar deed ook Maartje mee. Zij speelde solo op haar bugel in het nummer ‘Children of Sanchez’. Iedereen in de zaal kreeg er kippenvel van. Het nummer dat jarenlang de openingstune was van het radioprogramma ‘Langs De Lijn’, klonk nog nooit zo mooi en helder. Ook de fotograaf van ons stad- en streekblad De Loop vond dat kennelijk. Deze foto stond met een lovend onderschrift in het blad. Wat de fotograaf niet kon weten is dat hij onbedoeld een familiefoto heeft gemaakt. Op de achtergrond zie je heel duidelijk Jolijn bezig om de nodige noten aan haar instrument te ontlokken en linksachter zie je helemaal in het donker, want ik behoefde bij dit nummer niet te spelen, boven mijn Yamaha stage-piano mijn donkere koppie uitsteken. De keuze van de krant voor deze foto is nog opmerkelijker als je je realiseert dat het om een concert van een slagwerkgroep gaat. Een slagwerkgroep die overigens ook het beste uit zichzelf wist te halen. En zoals het hoort werd het concert besloten met het volkslied.
Het echte Brabantse volkslied van Guus Meeuwis.

Een bijdrage van Ad

Geen opmerkingen: