maandag 21 juli 2008

”Ik wist het wel”


Delft – Vanmorgen stuurde Nellie via de mail twee foto’s op. Ze schreef erbij: “Deze foto's zagen Pieter Jan & ik gisteren op onze lokale tv-zender ‘Stadskanaal Helmond’. Vind je ook niet dat er een sterke gelijkenis is met twee van jullie kleinkinderen? Wij vonden van wel”.

Abel op Kanaal Helmond.

Even daarna kreeg ik een tweede mailtje: “Inmiddels ben ik er achter dat het echt Abel is. Dat zag ik op ODD van 13 juni. Ja, ik wist het wel!!!!!!!!!!!!!”
Nellie & Pieter Jan hebben helemaal gelijk. Het is inderdaad Abel en het meisje lijkt niet op Dieuwertje. Het is Dieuwertje. De beide foto’s komen van de Flickr-site van Saskia. Zowel de foto van Abel als die van Dieuwertje zijn door haar in maart en april van dit jaar op haar site gepubliceerd.

Dieuwertje opde lokale tv in Helmond.

Navraag bij Saskia leert inmiddels dat zij de foto’s niet heeft opgestuurd naar het Stadskanaal van Helmond. Een redacteur van dat lokale tv-kanaal heeft waarschijnlijk de foto’s van haar site gehaald en zonder dat te vragen of te melden opnieuw gepubliceerd op de lokale TV.

Geen opmerkingen: