zaterdag 22 maart 2008

De perfecte maaltijd


Delft – Doe jij het ook? Vast wel. Het is ook zo verleidelijk. Stel je het decor maar eens voor. Het is een leuke avond en je bent gezelschap van leuke mensen. Je lacht, je drinkt en dan verschijnt ook nog het bestelde bordje met heerlijk eten voor je op tafel. Dan doe jij het ook. Je pakt je digitale cameraatje en maakt een foto van het eten. Waarom we dat doen, weet ik niet. Later doen we eigenlijk niks met die foto. Ik heb tenminste nog nooit een stapeltje foto’s onder mijn neus gekregen waarop louter voedsel was afgebeeld.

Adrie doet, Pieter Jan doet, Nellie doet het, Ad doet, Corien doet het en ik doe het. We doen het vast allemaal.

Dat bracht mij op een ideetje. Er zou een site moeten zijn waar je die foto naar kan opsturen. Voorzien van een aanbeveling of een afkeuring. De site zal ongetwijfeld advertenties van keukenproducten, drank en restaurants genereren. Het is vast een geldmachine. Iedereen kan met jouw ervaring van een restaurant zijn voordeel doen bij de zoektocht naar het perfecte eettentje. Via Google ontdekte ik dat er in Amerika al wel zoiets dergelijk is: Dishola. Je kunt hier je bordje eten opzetten en bespreken. Op de site staan inmiddels gerechten uit 300 steden wereldwijd, de meeste echter in de VS. Nederland staat nog helemaal niet op de lijst, zo is te zien op de Google Mapapplicatie, maar de site is pas sinds januari in de lucht. Het wordt dus tijd voor een Nederlandse restaurantvergelijkingssite. Wie neemt de hand schoen op?

Geen opmerkingen: