zaterdag 12 januari 2008

Voor mijn Marmite lover


 een Limited Edition potje met een gegraveerde zilveren deksel.Londen – Ik smeer ’s morgens graag een schrapje Marmite op mijn geroosterde boterhammetje. Mijn vader deed dat ook al. Verder ken ik niet veel mensen in mijn omgeving die ook graag deze vegetarische kruidenpasta op hun brood smeren. Je houdt van Marmite of je vindt het vies. Er is geen tussenweg. Misschien geldt hetzelfde ook wel voor champagne. Ik houd van beide en vind het een luxe als in het hotel op zondagmorgen een champagneontbijt wordt geserveerd. Ik weet uit ervaring dat een stukje toast met Marmite daarbij heerlijk is. Voor de aanstaande viering van Valentijnsdag wordt in Groot-Brittannië deze combinatie nu in één potje op de markt gebracht. Het is gewone Marmite met 0,3 procent champagne daaraan toegevoegd. De potjes dragen de fraaie naam ‘I love you’ en er staat ook ‘for my Marmite lover’ op. Ze zijn vanaf maandag verkrijgbaar. Een potje van 250 gram kost £2.99. Het is een ‘limited edition’ want er zijn maar 600.000 potjes gemaakt. Helaas ben ik voor Valentijnsdag niet meer in Engeland. Ik had er anders zeker eentje aangeschaft. De rijke Marmite lovers kunnen bij Selfridges ook een Limited Edition potje met een gegraveerde zilveren deksel kopen. Dat potje heeft wel een andere prijs. Het kost £145,= en daar zijn maar vijftig exemplaren van voorradig. Haast maken dus.

Geen opmerkingen: