zondag 20 januari 2008

Prijswinnaar


Delft – Wat kan je op een regenachtige vrijdagmiddag anders dan marmelade maken. We hadden ’s morgens ons laatste potje schoon geschraapt en waren dus toch weer aan een nieuwe voorraad toe. Het is heel eenvoudig en door toevoeging van een borrelglaasje met Ierse 12 jaar oude whiskey geheel naar mijn smaak. Corien maakt voor zichzelf altijd een paar potjes mandarijnmarmelade. Die is veel zoeter.

Corien maakt de lekkerste marmelade.

De lekkerste marmelade maak je van sinaasappelen uit Sevilla. Die zijn namelijk bitter en niet zoals wij gewend zijn zoet. In ons land is het echter niet mogelijk om sinaasappelen uit die Spaanse stad te kopen, want bijna de gehele oogst van bittere sinaasappels uit die stad is bestemd voor de Engelse markt. Er zit in ons land dus niet anders op om zoete sinaasappelen te gebruiken. Maar de expertise van Corien zorgt ervoor dat de marmelade die zij maakt, niet onder doet voor de home made marmelade die we bij Engelse vrienden thuis proeven. Sterker nog, ik durf te beweren dat de marmelade van Corien een prijswinnaar is. Kom maar eens een geroosterd sneetje brood met haar marmelade proeven. Dat zul je me zeker gelijk geven.

1 opmerking:

Anoniem zei

ik zou graag het recept voor marmalade met de sevilla sinaasappel willen krijgen van iemand. ik kan ze bij mijn groenteboer kopen tot eind februari. wie helpt mij snel uit de brand.

bij voorbaat dank

geertje van emmerik
geertje@xs4all.nl