donderdag 27 september 2007

Proppen met wijn


Delft – Wijnkenner Nicolaas Klei heeft zijn nieuwe supermarktwijngids (SMWG, zeggen de kenners inmiddels) al lang weer klaar. Binnenkort zal hij wel weer in de schappen van boek-, wijnhandel en supermarkt te vinden zijn. In de schappen van de supermarkt zijn ze ook al weer ruimte aan het maken voor de wijncollectie 2008. Bij mijn lokale Albert Heijn waren de jongens in het blauw van de week bezig om de laatste flessen Hardys, Bin 343, cabernet Shiraz uit het schap te halen.

Driekwart liter vrolijk sappig fruit zonder poespas.

“Doe geen moeite”, zei ik de winkelbediende, “leg ze meteen maar in mijn winkelwagentje”. De wijn voldoet namelijk precies aan mijn maatstaf voor omfietswijn. De prijs is goed (€ 2,95) en de inhoud van de fles – driekwart liter vrolijk sappig fruit zonder poespas – is ook dik in orde.
Voordat ze ook bij jouw AH de laatste flessen hebben weggehaald, zou ik er nog even langs fietsen om de laatste exemplaren van deze Australisch lekkernij in de fietstassen te proppen.

Een aantal lezers van ODD/OG is gratis abonnee op het ODD-Wijnalarm. Dat betekent dat je een mailtje krijgt als er een omfietswijn is te halen. Wil jij ook een ODD-Wijnalarm? Meld je dan hier

Geen opmerkingen: