zondag 27 mei 2007

Wie is dit?


Delft – Een trouwe lezer van ODD stuurde me deze karikatuur toe. Het is kennelijk een saxofoonspeler. Er is althans een dergelijk instrument op de spotprent afgebeeld. De vraag die bij de plaat werd gesteld was: wie is dit? Zijn de lezers van ODD in staat om de identiteit van deze saxofoonvirtuoos te onthullen

Wie is dit?

Ik groef onmiddellijk in mijn fotografische jazzgeheugen naar de namen van bekende saxofonisten en vergeleek deze met de getekende plaat van deze virtuoos op het instrument. Is het wellicht Charlie Parker, John Coltrane, Lester Young, Coleman Hawkins, Sonny Rollins, Eric Dolphy, Cannonball Adderley, Wayne Shorter, Stanley Turrentine, Dexter Gordon, Joe Henderson, Benny Carter, Michael Brecker, Gerry Mulligan, Stan Getz, Ornette Coleman, Sidney Bechet, Rahsaan Roland Kirk, Johnny Hodges, Grover Washington Jr., Don Byas, Art Pepper, Pharoah Sanders, Paul Desmond of King Curtis? Om er maar een paar te noemen. Ik kwam al snel tot de conclusie dat ik het dichterbij huis moest zoeken. Ik weet inmiddels wie het is. Het is een bij heel wat ODD-lezers bekende instrumentalist. Weet jij het ook? Stuur dan je oplossing naar ODD. Onder de goede inzenders wordt een geheel verzorgde voetreis naar Scheveningen verloot.

Geen opmerkingen: