donderdag 26 april 2007

Wie kan het?


Delft – Binnenkort trekken we weer allemaal de wijde wereld in. De vakanties staan weer voor de deur en verre horizonten lokken. Ook dit jaar verwacht de redactie van jullie veelgelezen site weer een aantal fraaie ansichtkaarten van jullie vakantieadres. De eerste is reeds binnen. Het was de kaart uit Londen van Annemarie & Floris.Maar dit jaar zou ik jullie iets extra willen vragen.

 Wie kan het?

Het is wellicht niet makkelijk, maar het is wel een leuke uitdaging. Ik weet dat jullie altijd een digitaal fototoestel bij de hand hebben. Dus een paar extra plaatjes om die hele mooie extra plaat te maken moet geen bezwaar zijn. Ik weet niet hoe dit genre foto’s heet (misschien scale play photo?), maar ik weet wel dat het heel populair is. Ik heb op het web twee voorbeelden gevonden en met enig zoeken zou ik er vast nog meer hebben gevonden. Dat doe ik niet. Die vraag ik aan jullie. Wie behoedt op vakantie de scheve toren van Pisa tegen verder omvallen?

 Wie kan het?

Doe iets creatiefs met de Eiffeltoren of de Tower Bridge. Zie je mogelijkheden bij het operahuis van Sydney of houd je het dichter bij huis en heb je een inval rond het Evoluon in Eindhoven. En wat met de toren in Pisa niet lukt, werkt misschien wel met de toren van de Oude Jan. Ik geef toe dat het niet eenvoudig is. In Brussel hebben Corien & ik geprobeerd om een van de ballen van het Atomium tussen duim en wijsvinger te klemmen. Dat werd niks. Het bleek moeilijker dan het leek. Maar ik weet dat er onder jullie enkele tovenaars met de camera rondlopen. Kijk eens om je heen als je op vakantie bent en probeer net zo’n leuke plaat te maken als deze mensen deden op hun vakantie. Alle inzendingen komen natuurlijk weer op ODD.

Geen opmerkingen: