zondag 1 april 2007

Ons zevental


Veldhoven – Ik ben gek op groepsfoto’s. Zodra ik een groepje familieleden om mij heen heb, duw ik ze in een groepsformatie. Op familiedagen is dat inmiddels een goede traditie geworden. De mensen die de kerstkaarten van Corien en mij kennen, weten dat ook die aan de hand van een groepsfoto van ons gezin de geschiedenis van ons clubje vertellen. Door de jaren heen is het groepje steeds groter geworden. Met twee dochters en twee zoons heb je voor je het weet een heel groepje.

Sietske, Benthe met Karsten op schoot, Nienke met Abel op schoot en Dieuwertje en Emma.

Het is dus niet zo gek dat ik gisteren onmiddellijk de camera ter hand nam, toen mijn kleinkinderen zich verzamelden rond het kraambed van Saskia. Op de eerste dag van zijn leven was Abel het middelpunt van de eerste groepsfoto van onze zeven kleinkinderen. Hij ligt nog onwetend van alle aandacht op schoot bij zijn oudste zus Nienke. Zij zussen Dieuwertje en Emma kijken trots toe. Benthe zit naast haarzusje Sietske en heeft haar broertje Karsten op schoot.

Geen opmerkingen: