maandag 25 september 2006

Doosvoordeel voor omfietsvrienden


Delft – In mijn outlookadressenbestand staat een apart groepje onder de naam ‘omfietsvrienden’. Hierin staan niet de namen van sportieve vrienden die graag samen op het stalen ros door de Delftse dreven toeren. Dit groepje mensen deelt met mij de interesse in goede wijn voor een schandalig lage prijs. De schrijvers van de meeste wijngidsen zijn reeds trots als ze een goede wijn onder de vijf euro kunnen aanbevelen. Mijn streefbedrag ligt daaronder. Ik beveel goede wijn aan die niet meer mag kosten dan drie euro.

Corien zet de dozen klaar voor transport naar de eigen wijnvoorraad.

Dat betekent dat ik zodra de wijnaanbiedingen van de week binnenkomen, met mijn vinger door de wijngidsen wandel om te zien of er iets bij zit. Zodra dat het geval is, krijgen mijn ‘omfietsvrienden’ een tip. De laatste tip was voor de vrienden aanleiding om eens flink in te kopen. Meestal krijg ik van mijn ‘omfietsvrienden’ geen feed back, maar deze keer was dat anders. Ik hoorde dat de wijn door diverse omfietsers was aangeschaft. Els was samen met Wouter naar de C1000 gereden om vier dozen aan te schaffen. Diezelfde avond organiseerden ze samen met Nellie & Pieter Jan een wijnproefavond. Iedereen was enthousiast meldde Ad me later. Ook anderen zijn met volle fietstassen van de supermarkt terug gekomen. Mijn recente wijntip leidde tot de aanschaf van veertien dozen wijn door verschillende omfietsers.

Geen opmerkingen: