woensdag 27 september 2006

Dan zie je ik


Delft – Afgelopen zondag aten Saskia & Sander met de kinderen bij ons. Na het dessert had Dieuwertje nog een verrassing. Ze had op school een spiegel uitgeprikt en daarbij een charmant versje geleerd. Ze liet zich niet hinderen door het feit dat ze juist nu de hik had en droeg het gedichtje vlekkeloos voor. Daarbij haar blik strak in de spiegel.

Dieuwertje zegt haar versje op na de maaltijd.


Ik heb een spiegel in mijn hand,
en iemand lacht naar mij, heel charmant.
Maar wie kijkt er toch naar me met zo'n blik.
Oh, maar wacht eens even, dat ben ik.

Mijn spiegel heeft een handvat en is rond,
Als ik er in kijk dan zie ik mijn neus, mijn ogen en mijn mond.
Wil jij ik ook eens even zien?
Kijk maar in mijn spiegel, dan zie je ik misschien.


De charmante vertelster levert zelf ook nog commentaar op de tekst. Klik daarvoor hier.

Geen opmerkingen: