dinsdag 25 september 2001

Bär weet van niets.
Brussel - Bij de kapper ontdek ik oud-bisschop Bär voor de spiegel en onder het laken. Dat is een buitenkansje, dus vraag ik hem :“Is het nu waar of niet?”
“Schandelijk”,
briest hij onmiddellijk zodra hij begrijpt dat ik duid op de vraag of de verloofde van kroonprins Willem-Alexander, rooms-katholiek blijft,”Ik ben zeer verontwaardigd. Er klopt niets van.”
“Maar U adviseert het Koninklijk Huis toch zo nu en dan over dit soort zaken?. Misschien kunt u een tipje van de sluier optillen”, probeer ik aarzelend.
“Máxima heeft mij geen besluit meegedeeld, dus ik begrijp niet hoe dit bericht in de wereld komt”, vliegt Bär op vanonder het kapperslaken.
”Het ligt toch voor de hand dat Máxima ruim vóór de huwelijksdag haar keuze zal bekendmaken”, veronderstel ik. Oud-bisschop Bär gromt en gaat er niet op in.
Wel geeft hij na enig aandringen toe dat het wel zeer waarschijnlijk is dat het paar zal kiezen voor een protestantse dienst. De oecumenische dienst bij het huwelijk van prins Maurits en prinses Marilène verwekte te veel opschudding.

Het nieuws uit Den Haag
En dat schrijft trouw nu

Geen opmerkingen: