zaterdag 27 maart 2004


Nienke gaat naar school


 Een Atalanta is een vlinder, maar dat bedoelt Nienke niet.Eindhoven – ”Opa, ik mag naar Atalanta”, meldt Nienke gistermiddag enthousiast aan de telefoon. Ik begrijp uit haar opgetogen melding dat dit goed nieuws is. Een Atalanta is grote vlinder met zwarte vleugels en rode randen, maar dat bedoelt onze oudste kleindochter niet. Het is ook de naam van een basisschool legt ze me uit. Ze heeft van de school een kaart gekregen – ”Met een vogel voor een verrekijker” – met daarop met de bevestiging. Ze krijgt twee juffen, vertelt Nienke erbij.
In april wordt ze vier jaar en dan begint de grote tocht naar kennis en wijsheid.
Daarom vind ik Atalanta een goede naam voor een basisschool. Mijn kleindochter is nu een rupsje. Ze moet nog veel leren. Dat gaat daar op school gebeuren. Daar kan ze zich ontpoppen en zich ontwikkelen tot een prachtige vlinder.
Dan zal ze daarna ontdekken dat er nog veel valt te fladderen, want wijsheid blijf je vergaren.



Geen opmerkingen: