Misbruik wordt gestraftDelft - De Nederlandse politie accepteert niet meer dat bedrijven reclames publiceren waarbij zij misbruik van de politie maken. Het komt steeds vaker voor dat bedrijven de politie in hun reclameboodschappen betrekken. Verzekeraar Centraal Beheer Achmea was net begonnen met een campagne waarin twee politiefunctionarissen het gebruik van carkits stimuleerden. Na overleg met de politie is besloten om deze campagne direct te stoppen. Ook de introductiecampagne van het nieuwe tabloid Prenza is in de kiem gesmoord. Dit nieuwe blad zou worden uitgedeeld door mensen in politie-uniform. Fietsenfabrikant Gazelle gebruikte in het verleden ook al politiemensen om het nieuwe Gazelle fietsslot met anti-diefstalchip bij het publiek te introduceren. Op zich een goed product, maar de politie zal geen merkvoorkeur laten blijken. In het verleden zijn er ook enkele heel vervelende ervaringen geweest met reclame-uitingen. Vorig jaar nog dwong de politie het weekblad Panorama te stoppen met de omstreden reclame voor een artikel over de integriteit bij de politie. De politie was boos over de publiciteitscampagne omdat daarin de tekst “234 agenten hebben een strafblad, u bent gewaarschuwd” op reclameposters stond. Dat wekte ten onrechte de indruk dat er bij de politie mensen werken die zich schuldig hebben gemaakt aan ernstige misdrijven. Wees gewaarschuwd. Misbruik van dienders wordt voortaan gestraft. |
Room with a view in New York
4 maanden geleden