vrijdag 15 april 2011

Lente tussen de lapjes

Delft – Op een lapjesmarkt vind je stoffen en lapjes in allerlei stijlen en smaken. Men verkoopt er behalve stoffen voor dames- en kindermode of interieur ook allerlei fournituren en accessoires. Ik heb er dus niets te zoeken want ik werk niet met een naaimachine. Omdat Corien er onlangs toch even overheen wilde wandelen toen we in de binnenstad waren, maakte ik toch kennis met het fenomeen. Het is in ieder geval een fleurig en vrolijk gebeuren waar je met een camera in de hand nog wel een leuk plaatje kan verschalken. De grote rollen stof in allerlei kleuren vormen een mooi decor om de bezoeksters tegen af te schilderen. Mij was verteld dat een lapjesmarkt een attractie is waar bezoekers van heinde en verre op afkomen. Dat viel wel mee. Misschien hadden veel dames toch iets beters te doen dan om op een mooie lenteochtend tussen de kraampjes op de Markt in Delft te wandelen. Hoe kleurrijk die ook was. Ik kon ze geen ongelijk geven.

Geen opmerkingen: