woensdag 1 september 2010

Jolijn neemt de bus

Delft – Jolijn is de eerste die de handschoen oppakt en zelf een leus voor de bus heeft bedacht. Ze schrijft er dit bij:
“Momenteel schrijf ik mijn masterscriptie bij de gemeente Helmond (d.m.v. stage). Ik heb dus veel te veel tijd om alle bloggen van familie en vrienden bij te houden, ha-ha. Tijdens het stukje van de bustekst was ik bezig met de inleiding van een discoursanalyse van het begrip 'cultuurparticipatie' n.a.v. van onderzoeken uit de cultuurwetenschap, sociologie en overheid. Belangrijke vragen in dit onderzoek zijn waarom beleidsmakers en onderzoekers zo graag de cultuurparticipatie van jongeren willen sturen en stimuleren, of ze in deze beslissing niet teveel van de eigen (verborgen) invalshoek uitgaan i.p.v. de keuze van cultuurparticipatie aan de jongere overlaten.


Omdat het verschil tussen wetenschappelijke theorie (onderzoeken) en praktijk vaak zo groot is en veel interessante wetenschappelijke theorie al helemaal niet het grote publiek bereikt, leek het me wel grappig om dit via zo'n bustekst te doen. Het leek me wel grappig om hypothese e.d. uit de wetenschap op een zo prikkelende en beknopte manier dmv de bustekst aan het publiek te tonen, zodat het publiek meer op de hoogte is van de wetenschap. Maar waarschijnlijk zit het grote publiek hier helemáál niet op te wachten en opereer ik weer teveel vanuit mijn eigen invalshoek (om maar te zwijgen over de mogelijke verspilling van cultuursubsidies, volgens velen). “

Tot zover Jolijn. Heb jij ook iets waarvoor je reclame zou willen maken op een bus? Maak dan via deze link zelf even een leus voor een bus en stuur het resultaat naar de redactie van ODD. Plaatsing op ODD volgt dan natuurlijk ook.

Geen opmerkingen: