vrijdag 28 november 2008

Nienke speelt dwarsfluit


Veldhoven – Kort na de lunch toverde kleindochter Nienke woensdagmiddag plots een dwarsfluit te voorschijn. Ze zette een muziekstandaard op bij het raam, plaatste daarop een muziekblad en speelde ons een vrolijk melodietje voor. Toen het recital voorbij was, vroeg ik verbaasd: “Ik dacht dat jij piano speelde”.

Nienke speelt een melodietje op haar dwarsfluit.

“Dat doe ik ook, maar ik speel ook fluit”, antwoordde Nienke trots. Saskia legde uit dat op Nienke’s school een muziekproject loopt, waarbij de kinderen een muziekinstrument mogen kiezen. Nienke koos voor de dwarsfluit. Naast haar dagelijkse piano-oefeningen speelt zij een paar keer per week nu ook nog dwarsfluit. Ze is erg enthousiast over haar nieuwe instrument en legde me uitvoerig uit hoe je uit het lange glanzende instrument zulke heldere tonen kunt toveren.

Geen opmerkingen: