woensdag 19 november 2008

Die is goed


Veldhoven – Afgelopen zondag sprak ik op het verjaardagsfeestje van Emma met een aantal gasten over de zelfportrettenactie die nu op ODD loopt. Deze ‘uitdaging’ is door heel wat ODD-ers opgepakt. Er zijn inmiddels al dertien inzendingen op de redactietafel van ODD beland. Je kunt dus nu al spreken van een succesvolle actie. Toch verwacht ik nog meer zelfportretten! Dat niet alleen ‘grote mensen’ het een leuke actie vinden, werd tijdens het feestje ook duidelijk. Kleindochter Dieuwertje kwam naar me toe en zei: “Opa, ik wil ook een foto van mezelf”.
“Dat kan meisje. Iedereen mag een foto van zichzelf maken”, antwoordde ik haar.
Voordat ik kon uitleggen wat een zelfportret nu precies is en hoe ze die kon maken, vroeg Dieuwertje: “Maakt u hem?”

Die is goed.

Terwijl ze het zei, overhandigde ze me een leeg fotolijstje.
“Hier wil ik de foto in”, legde mijn kleindochter verder uit.
“Wat voor foto wil je van jezelf hebben?” informeerde ik.
“Met Sietske”, repliceerde Dieuwertje en sloeg meteen haar arm om haar nichtje. Gehoorzaam drukte ik af.
“Als ik volgende keer weer kom, heb ik het lijstje met de foto bij me”, beloofde ik haar. Maar eerste wilde zij de foto op het display van mijn toestel even zien.
“Die is goed”, wees ze naar het scherm.

Met deze foto erbij hebben veertien ODD-ers nu een zelfportret 'opgestuurd'. Laat je inspireren en stuur snel ook een zelfportret in. Dat kan makkelijk via deze klik

Geen opmerkingen: