maandag 3 november 2008

De toren van Abel


Veldhoven – Kinderenspelen veranderen in ons huidige digitale tijdperk in een rap tempo. De tijd van bikkelen, hoepelen, hinkelen en touwtje springen was al eigenlijk al een beetje voorbij toen ik buiten speelde. Nu spelen mijn kleinkinderen spelletjes op de computer en maken foto’s met een digitale camera. Toch constateerde ik dat er sprake is van een revival. Hoepelen en touwtje springen keren weer terug naar het speelplein. Hoewel er ook digitale vormen van worden gespeeld op de computer.

Abel bouwt in een rap tempo een kleurrijke toren.

Zondag zag ik Abel een spelletje spelen dat nog steeds heel populair is bij hem en zijn leeftijdgenootjes. Niet alleen kinderen vinden het leuk om te spelen. Papa’s, mama’s, oma’s en opa’s vinden het ook nog steeds leuk om met de (klein)kinderen mee te spelen. Abel vindt het geweldig leuk om een toren te bouwen en wij vinden het geweldig leuk om hem aan te moedigen en te belonen als hij in een rap tempo de toren in de juiste volgorde opbouwt. Misschien verandert er wel veel minder dan ik aanvankelijk dacht.

Geen opmerkingen: