zaterdag 9 december 2006


Samen stappen


Banbury – Uitgaan heet ‘stappen’. Als een vriend of vriendin aan je vraagt of mee gaat stappen, is dat een leuke uitnodiging. Het betekent een gezellige avond met een drankje, een hapje, een dansje, bioscoopje of theater voorafgegaan door een leuk etentje. Je kunt nog veel meer zaken opsommen die je kunt doen als je gaat stappen. Toen Corien me dondermorgen bij het ontbijt vroeg of ik mee ging stappen, kwamen al die zaken in mijn gedachten.
Ik ga graag stappen met Corien. Het levert altijd een leuk dagje op. Ook nu werd het weer een lekker dagje. Nu is dat in deze dagen voor de kerst niet zo moeilijk in Groot-Brittannië. Alle winkels, pubs, restaurants etc. zijn volledig in de kerstsfeer en proberen het hun klanten zo veel mogelijk naar de zin te maken.

Mulled wine en een mince pie.

Ze duwen je een glas ‘mulled wine’ in je handen en wensen je een “Merry Christmas”. Terwijl je zelf ook “Merry Christmas” mompelt, reiken ze je ook nog een mince pie aan. En zo gaat het bijna overal.
Als we ’s avonds naar het restaurant wandelen staat bij de kiosk een koortje kerstliederen te zingen. “Joy to the world, the Lord is come! Let earth receive her King” klinkt het door de vrolijke verlichte winkelstraat.
Ze worden begeleid door een complete brassband. Als we blijven staan om naar de kerstliederen te luisteren, duwt een van de begeleiders ons een chocolade versnapering in de handen.

Banbury in kerstsfeer.

Toch had Corien niet al deze jolijt in gedachten toen ze me vroeg om mee te gaan stappen. Corien heeft haar stappenteller meegenomen naar het perfide albion en telt de stappen die we vandaag maken. Om voldoende beweging op een dag te hebben, vertelt ze me, moet je tenminste 10.000 stappen maken. Toen we ’s avonds na het diner thuis komen in het hotel, controleert Corien haar teller en deelt triomfantelijk mede dat we 17.520 stappen hebben gezet.

Geen opmerkingen: