woensdag 27 december 2006

Rennen op Tweede Kerstdag


Helmond – Zoals de laatste jaren gewoon is geworden bij ons, wordt het Kerstfeest in familieverband op de Tweede Kerstdag gevierd. De Eerste Kerstdag wordt door de kinderen doorgebracht bij hun schoonfamilie, maar de tweede dag is voor ons.

De groep weerspiegelt in het water van het ven.

Gewoon lekker samen zijn, bijpraten en eten. Gourmet natuurlijk. Geen uitgebreid gangen-menu want dat is te veel werk voor mij. Ik wil in de eerste plaats genieten van de kinderen en niet van het koken. Ik vond het ook wel een mooie gelegenheid voor een familiefoto, want we hebben nu Mees erbij en die staat nog niet op een familiefoto.

Pieter Jan en Guido rennen naar hun plekje.

Ook Robin en Annemarie niet en Ilse heb ik er een keer bij gefotoshopt, maar dat telt ook eigenlijk niet. Vlak bij ons huis is de afgelopen 10 jaar een klein vennetje ontstaan. Dat leek me een leuke plek. Aan de rand van het water met ons spiegelbeeld weerspiegelend in het wateroppervlak. Maar ja, dat is wel moeilijk als je wilt dat iedereen er op staat en je dus met de zelfontspanner moet werken.

Mees op schoot bij opa Pieter Jan op zijn eerste Kerstfeest hier.

Guido en Pieter Jan maakten beiden foto's. Maar de omtrek van het ven bleek toch groter dan ik had verwacht. Guido rende linksom en Pieter Jan rende rechtsom om op tijd op hun plaats te staan..... Ze hebben heel wat afgerend. Telkens weer. Maar het werkte wel op onze lachspieren. Ik beloof dat jullie het uiteindelijke resultaat binnenkort ook te zien krijgen.

Een bijdrage van Nellie

Geen opmerkingen: