vrijdag 8 december 2006

Kerst bij Shakespeare


Stratford-upon-Avon – Shakespeare’s Birthplace is – vooral in de zomer – een van de grote attracties van dit marktstadje in Warwickshire. Het huis uit het begin van de 16de eeuw was tijdens het leven van de dichter overigens een dubbel huis. Op donderdag bezoeken Corien & ik het plaatsje om eens gezellig over de grote kerstmarkt, waar Stradford-upon-Avon om bekend staat en die een aantal straten beslaat, te wandelen. Het geboortehuis van hun beroemde plaatsgenoot hebben de marktmensen netjes vrij gelaten. Daarvoor staan geen kraampjes en kerststalletjes. Omdat ik er toch iets van de kerstsfeer bij wil hebben, maak ik de foto vanuit de winkel recht tegenover.

Corien bekijkt de kerstdecoraties in de winkel tegenover het geboortehuis van William Shakespeare.

We zijn de enige buitenlanders vandaag. Er is nu geen sprake van de kermisachtige drukte die een bezoek in de zomermaanden zo kenmerkt. Geen Amerikanen en Japanners. Om ons heen wordt uitsluitend Engels gesproken. We accepteren met een glimlach een glas mulled wine van de gastvrouw in de kerstwinkel en kijken op ons gemak rond. Ze kijkt geamuseerd toe als ik een foto maak van het fraaie vakwerkhuis waar Wiliam op 23 april 1564 werd geboren. Ze is echter in de veronderstelling dat ik de kerstdecoraties in de etalage fotografeer en zegt met een glimlach “Mooi hé” en noemt dan de prijs

Geen opmerkingen: