zondag 6 juni 2004


Mijlpaal


Op weg naar een zonnig feest bij Ad & Els zagen Corien & ik deze auto.Helmond – Gisteren gingen Corien & ik op weg naar Stiphout om daar vandaag het heugelijke feit te vieren dat Ad & Els elkaar 25 jaar geleden het jawoord gaven. Van de eeuwige trouw, die ze elkaar toen beloofden, hebben ze de eerste kwart eeuw nu voltooid. De reis naar Brabant verliep niet zo gladjes. Er wordt gewerkt aan de Moerdijkbrug en dat betekent dat we al voor Dordrecht in een langzaam rijdende file terechtkwamen. Het leverde ons een vertraging van ruim 45 minuten op. Het gezegde van de grote voetbalmeester Johan Cruijff “Elk nadeel heb z’n voordeel” kwam echter ook nu weer uit. We werden bijna de hele reis begeleidt door de op zonne-energie rijdende auto die door Delftse studenten is ontworpen. Zo hadden we de gelegenheid om deze prijswinner eens van dichtbij te bekijken. De auto reed op de rijstrook naast ons. Soms reed hij voor ons en soms reden wij voor hem. Ik verzeker jullie dat het een magnifiek gezicht is. Toen we eenmaal de brug over waren en het verkeer weer opgang kwam, nam Corien het fototoestel ter hand. Voorovergebogen uit het raam nam ze een paar foto’s. Uiteindelijk lieten we de zonneauto achter ons. Wellicht is deze foto over 25 jaar, als we weer een jubileum vieren met Els & Ad, geen bezienswaardigheid meer en rijden we allemaal op zonne-energie. Ik weet zeker dat wij dan in ieder geval nog wel nog genoeg energie hebben voor een feest. Met of zonder zon. Ik wens het paar nu eerst proficiat voor de eerste mijlpaal.





Geen opmerkingen: