woensdag 12 juni 2002

Mooi weer met de Mooi Weer Spelen


Klik voor het vervolgDelft – Het afgelopen weekend hebben wij ons hart opgehaald aan de Mooi Weer Spelen. We waren niet alleen, met ons kwamen nog vele duizenden naar de Delftse binnenstad. Een moeder en dochter uit Apeldoorn hoorde ik zeggen:” Ik reis elk jaar naar Delft. Ik zou het voor geen prijs willen missen.” Op bijna elke straathoek speelde zich een toneelstukje af.

We zagen als Cupido’s uitgedoste Grieken en terwijl wij op terrasje van de zon en een drankje genoten, kwamen er levensgrote spinnen voorbij komen. Een heuse oppasser wandelde trots voor de beesten uit. ”Voor echte spinnen ben ik niet bang, maar deze zijn best eng.” vertrouwde een zekere Erika uit Utrecht aan het tafeltje naast ons op het terras me toe. Op de Brabantse Turfmarkt kwamen we een levensgrote op stoom aangedreven marionet tegen. Zijn in een blauwe jurk geklede begeleidster zorgde er voor dat het klepperende, piepende en sputterende apparaat op stoom bleef. De marionet zwaaide vriendelijk naar Corien.

Griezelen in DelftWant tijdens de Mooi Weer Spelen doet iedereen mee. Iedere toeschouwer loopt de kans om speler te worden. Het is een heel fantastisch en magisch weekend, Het was bovendien mooi weer met de Mooi Weer Spelen.









Geen opmerkingen: