maandag 3 juni 2002


Engelsman zit 31 dagen in een WK-doos


Klik voor op de foto en zie de Brit z’n eerste pizza oppeuzelen in zijn plastic doos.Londen – De 23-jarige Brit Gaz Howard, een fanatieke supporter van het Engelse voetbalelftal, brengt de gehele periode van de wereldkampioenschappen voetbal door in een plastic doos op een vrachtwagen. In de doos heeft hij een bed en een tv-toestel. Hij zal de 31 dagen van de wereldkampioenschappen voetbal in zijn privé-doos de wedstrijden op de televisie volgen. Zijn sponsor Goodfella's Pizzas zorgt voor het eten. Hij zal wel veel pizza’s moeten verorberen vrees ik. Hij reist in de doos van Londen via Birmingham, Manchester, Liverpool en Newcastle weer terug naar zijn woonplaats Southport. Onderweg wil hij dan behalve tv kijken, geld inzamelen voor een goed doel: Childline. Hoe gek moet je zijn om aan zo iets te beginnen, vraag ik me af. Ik zie het verkeerd verzekert Gaz. “Ik heb de gelukkigste man te wereld”, legt hij uit. “Ik heb een bed, een tv, een eindeloze voorraad pizza’s en wordt met rust gelaten tot de wereldkampioenschappen voorbij zijn. Wat wil een man nog meer?”